Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 19. november 2018

Skålde mandler

I år skal jeg ikke bake kransekakestenger. Det ble bakt en så raus porsjon i fjor at det fortsatt er nok i fryseren. Mengden mandler som jeg skulle skålde i dag ble derfor mye mindre enn vanlig. Og bra er det. Å skålde mandler er ikke et favorittsyssel. Jeg rigget meg uansett til med Ipad og en film.  Mandlene skal brukes som pynt på sirupssnippene og i sandkakene.

Endelig fikk jeg fjernet Humlene som klatrer på hver side av inngangsdøra. Den var så fin da jeg avsluttet hagearbeidet tidligere i høst, men nå var den ikke fin lengre. Dessuten skal det opp granbar og lys om ikke så lenge. 

Jeg fikk også strekt opp tallerkendempere. De trekker seg veldig sammen under vask og jeg strekker de i fasong ved å sette i knappenåler. Jeg har gjort noen innkjøp også, men det kan jeg komme tilbake til.
 






Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar