Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 17. oktober 2018

Tøffere enn Gerbera

Bordet for lørdagens selskap er snart klart. Høstlige farger skulle det være - gyldent og burgunder.

Normalt har jeg ikke noe problem med å pynte et langt bord med det jeg har. Og det går litt sport i det - å sette sammen nye kombinasjoner at det som finnes. Det har nok sammenheng med at høstfarger egentlig ikke er noen favoritter, så denne gangen fant jeg ikke nok. Flaks at KID akkurat denne uka har 50% på vaser og lyslykter. Når jeg først kjøper så bør jeg minst ha 5-6 like, og gjerne 20-30.

Planen var å fylle blomstervasene med burgunder Gerbera, men jeg fant noe tøffere. Ligner litt på Protea, men den er mye mindre.

Det mangler noen servietter, ellers er bordet klart. Det er så deilig å kunne bruke lang tid på det. Foreløpig kan jeg ikke starte med maten.

Oppdatering. Blomsten tilhører Proteafamilen og heter Leuchadendron Safari Sunset.

1 kommentar :

  1. Og veldig tøft sammen med serviettene bretta på den måten! :) Dette er også fine høstfarger, om ikke de mest tradisjonelle.

    SvarSlett