Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 29. april 2018

Vårtegn: hagemøbler

Man kan skimte at det grønnes både på plen og busker. Været var nydelig både i går da jeg tok bildene og i dag. Min fokus de siste dagene har likevel vært innendørs. Sist fredag hadde vi 20 tidligere kolleger av mannen til bords. Ølmiddagene er blitt såpass tradisjon at de kommer til å fortsette, selv om en er blitt pensjonist.






Derfor var det mannen som i år tok fram hagemøbler helt på eget initiativ. Det var viktig med et hyggelig sted å sitte i sola. Nå er også resten av møblene ute. For i løpet av dagen har en grandniese med bror og foreldre dekket bordet til neste helgs konfirmasjon. Det er faktisk enklere for meg å ha arrangementet her enn å fylle bilen med mat og alt det andre som trengs og kjøre til et annet sted.

Det er meldt strålende vær neste lørdag og kanskje blir det varmt nok til velkomst og senere kaffe i hagen.


I kjøkkenhagen har rabarbra så vidt begynt å danne stilker.

Det er store knopper på Magnolia og Forsythia på sørsiden av bryggerhuset blomstrer.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar