Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 21. desember 2017

Solen har snudd

Det sto fire oppgaver på min liste i dag tidlig. Montere pepperkakegården - mangler bare nissefamilien.
Stryke og henge opp julegardiner hos mine foreldre, og støvsuge/vaske - utført. (Jeg har ikke strøket på kjøkkenbordet på nesten 40 år, men det gikk)
Skifte sengetøy og gjøre rent på soverommet - skal bare riste filleryene og legge på dem.
Henge opp snøfnugg i taket over spisebordet og dekke bordet -drøyt halvveis med snøfnuggene.

   
Det aller beste med dagen i dag, er at det går umerkelig mot vår og sommer igjen. Og det var det som ble feiret på disse kanter av verden før paven valgte å plassere en kjent fødselsdag dit.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar