Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 3. desember 2017

Skulle vært den viktigste dagen

Jeg hadde gledet meg til denne dagen siden oktober da den ble avtalt. Så det satt langt inne å avlyse pepperkakebakingen med barnebarna. Hvis alle hadde bodd i nærheten slik at det hadde dreid seg om en kort økt så hadde det nok gått, men å ha besøk en hel helg visste jeg ville bli for anstrengende.

Jeg har bakt alene idag og tatt pauser ved behov. Nå er boksen med sirupssnipper velfylt. I år ble de akkurat så tynne som jeg vil ha dem. Knepet er å kjevle bare litt om gangen. Alle delene til pepperkakegården ligger også klar.

Det var 21 dager til julaften i dag, og jeg er glad for at jeg er bortimot frisk igjen. Fordelen med å ha en såpass detaljert plan som jeg har før jul er at det er lett å finne de punktene som i år må utgå.





21 dager til jul

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar