Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 9. desember 2017

Brødbakst

Om to uker er det lille julaften. All gjærbaksten som sto på planen da jeg gikk ned for telling for fire uker siden er endelig lagt i fryseren.

Det ble nok til mer enn julens frokoster og julebord, men det er helt greit. Når jeg først var i gang og hadde hele dagen til disposisjon så ble det fire store deiger og 192 enheter totalt.

Jeg vurderer om dagen  skal avsluttes med å pakke inn noen julegaver.




  




Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar