Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 23. november 2017

Den store julegavedagen

Det skulle ha vært den store julegavedagen i dag. I ganske mange år har jeg satt av en ettermiddag etter jobb til det, og med liste så går det fort. Det ble ikke en sånn ettermiddag. Etter jobbmøter i en helt annen retning var det ikke aktuelt å dra ut igjen.

Målet er å være ferdig med alle gaver før 1.desember. I år er jeg faktisk godt igang, de første  gavene kom i hus i slutten av oktober. Jeg samler alt i ei seng i 2. etasje. Ingenting er pakket inn - det ordner jeg selv senere.

I dag var det 31 dager til julaften.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar