Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 2. juli 2017

Juliblomstring

Det er helt utrolig at vi allerede er i juli måned.

I hagen er det veldig tydelig at jeg har favorisert rosa og lilla blomster. Rosespirea med limefarga blad er flott hele sesongen, men aller finest med blomster.

Kombinasjonen av Rosa Mundi og Toppklokke synes jeg er flott.

Årets overraskelse er Revebjella. jeg plantet den der for flere år siden, og var skuffet fordi den ikke kom igjen året etter. Nå plutselig - en flott blomst. Det kan faktisk se ut som om det kommer flere.

 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar