Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 14. juli 2017

Hageredskapene

Det har alltid vært plass til hageredskapene under låvebrua. De første året tok jeg i bruk det fineste området langs teglsteinmuren inn til stallen. Det var høyt under taket og så god plass at jeg ikke klarte å holde orden. Hver gang jeg tok en skikkelig opprydding lovte jeg på tro og ære at jeg skulle holde det sånn. Men med flere trillebårer og masse kasser og tomme blomsterpotter så fikk jeg det ikke til.

I 2015 så flyttet jeg alle hagesakene til den andre enden av låvebrua. Jeg hadde ikke behov for sju meter takhøyde, men jeg hadde behov for en vegg å henge redskapene opp på.

Og det fikk jeg. Den ble faktisk ferdig i 2015. På baksiden skrudde jeg opp braketter til å henge redskapene på.  Det ble jeg helt ferdig med i år.

   
Jeg kan kjøre gressklipperen rett inn, og det er god plass til alle trillebårene, sekker med jord og gjødsel og traktoren til barnebarna. 

 I vår fikk jeg endelig på plass et par hyller, Ivar fra IKEA fungerer veldig godt her også. Alle som har hage vet hvor mye man har behov for. Det er motiverende å holde orden når det er god plass til alt. 

Rett utenfor står kassa med tomatplanter. Den har også fått en ribbevegg. Noen Margeritter gjør området litt hyggelig. 
  


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar