Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 9. juli 2017

Endelig regn

Det var en veldig kald og lunefull vår her. Det kom en del regn på starten av sommeren, men her hos oss hvor vi ikke har vann nok verken til blomster eller plen så var det lenge siden. For lenge siden. Da det i fredag kveld brygget opp til regn så turde jeg å si det høyt: "Det hadde vært veldig greit med ei skikkelig regnskur nå, men jeg vil ha sola tilbake etterpå".

15,6 mm er det blitt. Det er ei halv rotbøyte. Det gjorde veldig godt i hagen.

Jeg tok en liten runde for å fange regntunge blomster, men det er utrolig hvor fort det tørker  opp igjen.

Fotomotiver fra venstre:
Vierhortensia Annabelle, Moskuskattost og Klematis Ville du Lyon

  

1 kommentar :

  1. Heldige deg. Her kom det kun 5 mm og det er ikke nok til å dempe støvet en gang.
    Vakre blomster.

    SvarSlett