Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 26. april 2017

Vårtegn: Museører


Jeg ikke ikke noe år sett så store rakler på bjørketreet vårt. Vi kan vel så fast at ingen av oss er allergiske mot bjørkepollen når vi ikke har reagert i år.

I tillegg til raklene så er det noe ørsmå blader. Det er tegnet på at det går at å klippe rosene. Ikke at vi i år har hatt behov for å gjøre det før - så surt og kaldt det har vært. 
Planen var å sette poteter veldig tidlig å år, men først nå har jeg gjort klart området. Selve potetknollene hadde tålt både en frostnatt og snø, men om det hadde begynt å vokse stengel og blad ville de ikke klart seg.  Det skal kjøres på noe kompost og så er det klart. Settepotetene ligger i kjelleren og har fine spirer.

Vi hadde snø her også mandag og tirsdag, men jeg tok ingen bilder av det. Jeg skal være raus nok til å si at hagen hadde behov for alt vannet den fikk da snøen smeltet. Det er blitt grønnere.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar