Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 22. mars 2017

Vårtegn:småsko




Jeg har sett at ganske mange hadde byttet ut vintersko med småsko allerede. Eller kan hende noen går i joggesko hele året.

Men denne uka fikk støvlettene mine avløsning.

En liten kikk på tidligere åre viser at jeg ligger en uke foan 2013 og to uker foran 2016.

På mandag ettermiddag så jeg de første ryddemaskinene på veien. De som skal suge opp all sand og grus som ble strødd på glatta i vinter.

En runde rundt i hagen i ettermiddag viste at forårets hagesesong ble avsluttet slik denne har startet - med forkjølelse. Heldigvis har jeg forhåpninger om at helgen som kommer skal tilbringes i hagen.

Gledelig er det i allefal at det er små skudd på rabarbra. Jeg trodde at alle røttene hadde råtnet bort i fjor, men det er iallefall liv i to av tuene
  




På årets liste står blant annet nye binger til komposten. De jeg har laget jeg i 2006, så de har sett sine beste dager. Forhåpentligvis vil det være mye god kompost i bunnen av dem.

Så gleder jeg meg til den første tallerken jordskokksuppe. Det er såpass mye at jeg må fordele ut til de som vil ha en smak.







Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar