Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 28. januar 2017

Forberedelser til barnedåp 8

Denne dagens oppgaver er allerede godt igang, men jeg skal ha fokus på det som skjedde igår. Dagen ble i all hovedsak brukt til rengjøring. Det er på sånne dager jeg innser hvor stort dette huset er.

Jeg fikk satt hvite tulipaner i vaser og plassert flere steder i huset.

Kakene er stekt.

Fisken har ankommet. Dåpsbarnets farmor og farfar hadde med seg fra Timmernabben. Vi spøker med at det muligens er norsk laks som har vært en tur til Sverige for å bli varmrøkt. Og til dere som ikke har smakt varmrøkt laks - let etter det i de aller største matbutikk og smak.

Så kom også blomstene til spisebordet. De skal faktisk kuttes til under 10 cm lengde.

  



2 kommentarer :

  1. Er det noe jeg elsker så er det varmrøkt laks og spesielt den som Mannen røyker på hytta i egen ovn. Får vann i munnen av å tenke på den. God helg til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det må være helt fantastisk å spise helt nyrøkt fisk.

      Slett