Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 16. desember 2016

8 dager til julaften

Forenklinger blir det i år. Først var det et par slag kaker som jeg fant ut at vi ikke hadde behov for, og nå er det julekortene. Den planlagte utformingen tok faktisk for lang tid. Jeg kan gjemme materialene til neste år, men nå må det bli en raskere løsning.

Til tross for at det snart er jul, så må hverdagens oppgaver også gjennomføres. I kveld var det på tide å tømme skuffen med stryketøy. Vaskemaskinen har også gått for fullt. Jeg forstår ikke nå at jeg en gang klarte å holde trinn med klærne til ungene også.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar