Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 12. desember 2016

12 dager til julaften

Jeg har vært flink de siste dagene til å notere ned ting som mangler i huset. Så etter jobb i dag skal jeg få krysset noen av disse punktene av fra lista. Kjøleskapet er ryddet for matrester etter alle gjestene i forrige uke. Det ble ikke rullet duker igår, fordi jeg brukte mye tid på forsikringsoppgjøret til mine foreldre. Når noen påstår at man kommer gunstig ut etter en skade, så er det helt feil.

Noen av de vanlige punktene blir skrinlagt i år. Kransekakestenger har jeg nok i fryseren fra i fjor faktisk, det samme med kokostopper. Noen glutenfri sirupssnipper skal jeg bake, dessuten mer rundstykker.

De første julekortene har kommet, og jeg gleder meg over flotte blomster jeg fikk i forrige uke.
























Oppdatering:
Alle de store kjelene er vasket og satt i kjelleren. Å vaske de store kjelene er ingen enkel sak. Jge har funnet ut at det enkleste er å bruke dusjen. Jeg legger en frottehåndkle inder for ikke å ripe opp bunnen i dusjkabinettet.

Alt kraften har jeg fryst bort i nyinnkjøpte spann. I slutten av uka forsvinner det meste av den sammen med de fleste syltene.

    

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar