Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 16. november 2016

38 dager til julaften

Jeg har faktisk kommet ganske langt allerede med dagens oppgave. Den dreier seg om å planlegge årets julekort. Det er mange nettbaserte fotobutikker som leverer julekort som er veldig fine.  Men jeg lager kortene selv. I år skal de være høye og smale, akkurat et brettet A4 ark. Jeg kjøpte grønn kartong tidligere i høst, og skal selvsagt ha bilder av alle fire barnebarna på forsiden. Å ta bilde av dem sammen i år blir nok litt vanskelig å få til, så jeg velger enkeltbilder. Selve julebrevet blir inni.

Så på handlelista neste uke må jeg sette noe som kan pynte opp på forsiden av kortet. Jeg må også finne et motiv som jeg kan bruke på konvoluttene - de er veldig store og hvite.

De som ikke har tenkt på julekort enda bør kanskje gjøre det?

Oppdatering:

Jeg har fylt skuffen med glasshåndklær og kjøkkenkluter helt full. Det er noen dager siden jeg kjøpte noen nye kluter, og nå hadde jeg fått vasket og brettet dem. Skuffen er i overkant full nå, men den blir nok tømt flere ganger frem til jul. For er det noe jeg ikke sparer på så er det de rene kjøkkenklutene. Det er et veldig viktig hygienetiltak på kjøkkenet. Derfor er også hovedgrunnen til å velge hvitt at alt syns så mye fortere. Og det er Jysk som har de beste klutene!
  


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar