Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 18. november 2016

36 dager til julaften

Arkivfoto
Stell av klær sto på planen, men jeg forserer fryseren istedenfor. Jeg kan ikke bake noe som skal i fryseren før det er gjort.











Oppdatering:

Noen synes sikkert at jeg holder på med noen veldig lite julerelaterte oppgaver i mine juleforberedelser. Det har sammenheng med at som det skippertaksmenneske jeg er av natur så trenger jeg en tidsfrist og en plan som jeg må følge for å rekke tidsfristen.

Det er veldig lett å skyve foran seg så pass kjedelige oppgaver som å avise en fryser. I tillegg til at islaget var tykt, så hadde jeg ikke full oversikt over innholdet. Veldig synd med to poser kamskjell som var langt over enhver bruksfrist. Men frossen løk og tomater ble kokt til en tomatsaus. jeg antar at det blir storproduksjon av pizza i morgen De små boksene med kjøttsaus sikret lasagne til middag i kveld.

Det ble kort prosess i bladhylla også.
  


1 kommentar :

  1. Hei! Ser du har en sånn fin nedtelling til julaften. Det skulle jeg også hatt. Sier til meg selv hvert år at jeg må lage meg en plan over det som må gjøres før jul hvert år og så følge det som en kalender. Tenk så mye enklere juleforberedelsene hadde blitt :) Men hvert år surrer jeg i vei, og så kommer dagen "som julekvelden på kjerringa"! :)

    SvarSlett