Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 25. november 2016

29 dager til julaften

Planen var å pynte huset til advent i dag, men vi har begynt å tømme en utbrent kjeller istedenfor.

Jeg regner med at jeg får fram noen lilla lys på bordet innen frokost på søndag. Inntil da får jeg hygge meg med et gammelt bilde.

Oppdatering:
Mesteparten av kjelleren til mine foreldre ble tømt i dag. Arbeidet fortsetter på mandag.

Sønn og barnebarn kom i ettermiddag for å være på plass til pepperkakebaking i morgen formiddag.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar