Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 13. november 2014

Julerengjøringen starter

Det er vel svært få som vasker huset til jul, men det er likevel noe det er lurt å gjøre.

Rydde og vaske kjøleskapet er en av dem. Jeg gjør det før jeg handler inn til julebakst og matlagingen. Da er det hyggeligere å sette inn i kjøleskapet, det er bedre plass og det er enklere å lage et system.



2 kommentarer :

  1. Ja greit og få unna julevasken, æ fikk tint av og vasket den store fryseboksen min i kjelleren igår,
    å nu er det bare frysekapet som æ har på kjøkkenet og kjøleskapet igjen og tine av og vaske :)

    Ha en fin dag.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  2. :-) Ja, bra å komme i gang!
    Jeg var så heldig at mitt barnebarn fra Bergen skulle jobbe for et misjonsprosjekt. Hun lurte på om jeg hadde jobb til henne, JA, det ble sølvpuss!!! Så nå er det utført: :-) :-)
    Da er bare resten igjen! Veldig koselig med alle tradisjonene!
    Ha en fortsatt fin dag! KW

    SvarSlett