Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 22. oktober 2014

Andre skritt

Da kom det en tilleggskran på plass på kjøkkenet. Så flott er den at  jeg nok bør bytte ut den gamle, vanlige krana etter hvert for at de to skal stå i stil.

Første skritt var faktisk å få lov. Andre skritt var krana. Nå ligger det sånn omtrent 50 skritt til foran meg, tror jeg, før jeg faktisk kan starte.

Både kran og såpedispenser har fotocelle og bidrar til økt kjøkkenhygiene. Så at dette dreier seg om noe matrelatert er vel ingen overraskelse.

5 kommentarer :

  1. Svar
    1. Ja det er det. Og mye mer arbeid enn jeg trodde.

      Slett
  2. Takk for at du let oss følge deg på denne vegen, Åshild, og trakkar vegen for andre. Eg håpar eg kan gå etter om litt..
    Og takk for masse koseleg lesing og tips. Har lese og sett etter oppdateringar frå deg ei stund nå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå ble jeg nysgjerrig på hvem du er.

      Slett