Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 21. august 2014

Travle tider

Det har vært travle tider på gården.  Flere ganger i sommer har alt serviset vært på roadtrip.

I planleggingen av disse turene tenkte jeg mye på emballasjen. Ikke bare for transporten, men også for oppryddingen. Så mål ble tatt av tallerkener, esker med glass og kopper, og så kjøpte jeg plastkasser og pappkasser med riktige mål.

Dekketallerkener og middagstallerkener i rosa plastkasser fra Biltema.
















Asjetter i plastbøtter med lokk fra Clas Ohlson, kopper i Samla fra IKEA
 
 
Litt flaks var det at 12 cognacglass kjøpt på Skeidar akkurat passet i en Samla fra IKEA, og at det går 48 vinglass i en pappkasse. Alle kassene ble tydelig merket. 


Sist, men ikke minst bestikket. En liten Samla til hver bestikkdel.

Transportetappene gikk greit, og rydding på bordene gikk også raskere når alt har sin dedikerte plass i en kasse.

Nå er alt tilbake på gården og skal settes tilbake på hyllene i kjelleren fram til noen har bruk for litt flere glass eller tallerkener enn de normalt har.






4 kommentarer :

  1. Det var hyggelig å lunne bidra med et lite tips i dag, det er jo vanligvis motsatt: Jeg som henter tipsene hos deg. (",)
    Ordning og reda er nøkkelen til effektivitet, sies det, og i dette tilfelles skulle vel det meste være på plass.

    SvarSlett
  2. Hm... Jeg har ikke fått helt med meg hva som skjer med kopper og kar på roadtrip men syns uansett at løsningen på opp og - nedpakking virker å være genial, spesielt den med asjetter i bøtter. Ha en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Fire brylluper på tre helger. Ja, jeg følte meg faktisk genial da jeg kom på det med bøttene. Denne helgen brukes alt på låven her, og det er like smart selv om det bare skal rett over tunet.

      Slett