Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 26. januar 2014

Bakekurs

Det var ikke fullt på kjøkkenet mitt i går, men jeg fikk iallefall testet ut ideen om bakekurs. Vi tok utgangspunkt i to grunndeiger, en med sukker og en uten sukker.

















Deigene uten sukker ble til rundstykker og horn. Deigene med sukker ble til hvetesnitter og hvetehorn.
I tillegg laget vi helt ekte wienerbrød.

4 kommentarer :

  1. Så koselig at du kjører i gang bakekurs=) Håper du har det fint. Vibeke

    SvarSlett
  2. Kjekt med bakekurs :)

    Og takk for tips i forhold til belysning på bad. Selv har jeg planlagt 7-8 downlights, 2 lamper ved speil og kanskje noen LED-lys i noen innfelte hyller. I tillegg er det et bad med forholdsvis mye naturlig lys (flere vinduer) ;en siden det er 14 kvm er det godt mulig vi bør ha enda flere lyskilder enn tiltenkt til nå. Skal tenke på saken og drøfte det med installatøren vår :)

    Ha en fin kveld videre.

    SvarSlett
  3. Dette så godt ut. Ingenting er som hjemmebakt.
    Så koselige kakestikkere du har fått. Akkurat slike har jeg jaktet på. Er så lei av å stå med gaffelen å prikke når jeg lager knekkebrød. Med denne hadde det vært nok med et stikk.
    Ønsker deg en fin uke.

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  4. Gjærbakst er jo bare så godt. Og dette såg veldig flott ut.
    Rene kunstverkene de wienerbrødene.
    Jeg laget "bare" enkle blommer og rundstykker i går.
    Og så ble det ei banankake. Er lenge siden jeg har bakt noe særlig
    så det var godt å få litt i frysen igjen
    God dag til deg :)

    SvarSlett