Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 20. desember 2013

20.desember:Same procedure

og det er ikke snakk om Grevinnen, men julepynten.

Når duken som mormor har brodert passer så flott på kjøkkenbordet, når røde lys og masse nisser passer så godt på det grønne kjøkkenet. Ja, så blir det plassert slik det var i fjor og året før og hvert år siden vi flyttet hit i 2006.
Perlesnora som sønnen laget i barnehagen for 25 år siden blir hengt over en lampe slik den har gjort i alle julene siden jeg fikk den i en julepakke.






























Og på hylla har glass fra Kari Ulleberg og Kongsberg Glassblåseri fått selskap med nisser og snømann fra Hadeland.





Det begynner å bli jul her hos oss, og nå skal jeg pynte pepperkakegården.

1 kommentar :

  1. Klart pynten har fast plass! Skjønner meg ikke på de som fornyer pyntparken hvert år.

    SvarSlett