Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 12. november 2013

Serieproduksjon

Sist lørdag serverte jeg panna cotta til 60. Da gjelder det å ha en plan og jobbe systematisk.

Panna cottaene var laget dagen før og ble transportert i plastkasser. De smale asjettene passet perfekt på anretningsbordet, og gjestene hentet seg desserten selv.







Sausen hadde jeg fylt på drikkeflasker. Da er det lett å helle/presse riktig mengde saus på hver panna cotta uten å søle.

Et par bringebær og litt smeltet sjokolade som pynt. Den smelta sjokoladen hadde jeg i en sprøytepose av plast. 



1 kommentar :

  1. Praktisk og løsningsorientert! Bare lekkert!
    Takk for gode ideer og tips! :-)
    Snart advent nå!
    hilsen KW

    SvarSlett