Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 21. november 2013

Oppbevaring

På samme måte som at kjøleskapet skal tåle større mengder mat snart, skal også fryseren det. Så det er lurt å rydde i fryseren. Jeg har faktisk bestilt en ny fryser og venter med å rydde til den er på plass. Jeg skal derimot forsere innkjøpslisten, for nå starter faktisk bakingen her. Fordelen med en streng arbeidsplan er at det er lett å se hvordan oppgaver kan bytte plass.

Bildet har ingen sammenheng med dagens oppgave, men jeg fryder meg bare over blankt kobber.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar