Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








lørdag 17. august 2013

Super dag i hagen!

Det var sånn det skulle vært i går. Shortsvær.

For å utnytte dagen startet jeg nesten før sola hadde stått opp. (Ja jeg så feil på klokka da jeg våknet, men det var jo like greit) Det var nydelig ute da tåka forsvant og sola kom fram.

Det eneste jeg rakk å ta bilder av idag var noen Hortensia. Jeg har etterhvert mange buskhortensia, både av typen Syrinhortensia og Vierhortensia. Disse fryser ikke ned om vinteren som Hagehortensia gjør, og blomstrer mer og meg for hvert år. Som denne Syrinhortensia.


Nærbilder:
 Syrinhortensia Limelight
 Syrinhortenisa Vanille Fraise


 Syrinhortensia Grandiflora
































Syrinhortensia grandiflora

Rakk jeg alle sju punktene? Det burde vært 9 og jeg rakk 6. Så får heller folk spise kringle til trøst.

7 kommentarer :

  1. Så koselig at det ble finvær til deg=) Du kan ta igjen det siste punktet senere=) Det er jo gleden med å ha hage... man kan alltids gjøre noe en annen gang=) Håper du har det fint=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Disse er flotte. Holdt på å kjøpe
    syrinhortensia i går. Men så ble
    det ikke likevel. Men neste gang
    blir den nok med i korga.
    Lykke til med åpen hage i dag :)

    SvarSlett
  3. Nydelige :) Fint å kunne nyte dine siden klimaet er vel hardt for disse her.
    Fin søndag til deg.

    SvarSlett
  4. Håper du har hatt en fin dag med mye flott besøk, været til tross. Godt du har låven til nøds, vi måtte ty til garasjet. Hagevandringer er bestandig like morsomt :)

    SvarSlett
  5. Det var noen fantastiske bilder av hortensia! Takk for at du delte disse. Det er tydelig at jeg må føre på flere ting på ønskelista mi. Det er som så herlig med disse, er at de blomstrer så romantisk på denne tiden av året, som om vi var midt i juni fortsatt. Nydelige, sommerlige og solfylte bilder!

    SvarSlett
  6. Så bra at det blei fint hagevær etterhvert. Seks av sju punkter er da ikke så verst?

    Vi er snart i gang med badet, ja, og jeg fotograferer i vei for å dokumentere. Lytter til erfarne oppussere, vet du. (",)

    SvarSlett