Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 11. oktober 2012

Stor porsjon

Jeg kunne valgt overskriften: noen tårer, men hadde ikke lyst til å skremme noen.

40 løk ble heftig også for meg.

Tilsett solbærsaft, kok uten lokk i noen timer og du har et fantastisk godt tilbehør til kjøttmiddagen.
Oppskrift på Rødløkskompott.

4 kommentarer :

  1. Det hørtes deilig ut! Rødløkskompotten altså, ikke å skrelle de ;-)

    SvarSlett
  2. Ha ha, du får få låne min eldste, han liker løkskrelling og ikke minst kutting.

    SvarSlett
  3. Jo, du skulle slått til med en skikkelig tårevåt og tabloid overskrift.
    Løkskrelling er lite artig, men heldigvis sørger kontaktlinsene mine for at tårene ikke renner.

    SvarSlett
  4. Jeg har også linser og er aldri plaget av å skrelle løk lenger. Konge! Trodde at jeg hadde veldig tålige øyne før jeg kom på at det var linsene. :)) Så kjekt med det tilbehøret, det har jeg aldri prøvd. Jeg skal sjekke ut oppskriften.

    SvarSlett