Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 1. oktober 2012

Andre milepæl

Låven er tømt - ja iallefall låvebanen. Alle bord og stoler er stablet sammen i to av fakkene.
Bordene vi brukte i bryllupet sto fortsatt i hestesko den dagen i begynnelsen av august da vi måtte tømme kjelleren.
I løpet av et par dager ble det temmelig fullt.
Nå er alt tilbake i kjelleren.
Mye er satt i hyller.
Og mye venter på vasking og hylleplass.

6 kommentarer :

  1. Dette ble fint og veldig oversiktelig.
    Jeg har og en del ting til bruk i forbindelse med selskaper, Ser nå at jeg gjerne skulle hatt et bedre system på det. Mye enklere å vite hva en har da.
    Lykke til videre med hylleoppsetting i kjelleren.
    Ha en god dag :)

    SvarSlett
  2. Dere er virkelig flinke til å stå på, og jeg ser at du ikke er direkte arbeidsledig;) Litt av et lokale dette!
    Ha en god start på oktober, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  3. WOW! Slik vil jeg og at min kjeller skal se ut.

    SvarSlett
  4. Eg er imponert over system og orden, - og pågangsmot og arbeidsinnsats!

    SvarSlett
  5. Jeg er såpass skippertaksmenneske at jeg er helt avhengig av orden i skap og hyller.

    SvarSlett
  6. Phu, jeg blir nesten svett bare av å lese (og å forestille meg alt arbeidet!) Du er flink!

    SvarSlett