Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 28. september 2012

Ny pute

Jeg er liksom ikke så hekta på interiørting. Og i allefall ikke på trender. Når ting kommer inn i dette huset så blir de til det faktisk er nødvendig å bytte dem ut. Også synes jeg ting skal ha en hensikt.

Så da Elisabeth Innerst i veien hadde sydd seg ny pute fant jeg ut at en sånn hadde jeg behov for. Eller faktisk er det mannen som har det største behovet. Ikke for at jeg har spurt ham om det, men jeg er helt sikker på det.

For når hans hjørne av sofaen ser slik ut etter en kveld. Og den lille puta ligger maltraktert nede i hjørnet

så må han jo bli glad nå, med en stor og myk Elisabethpute i hjørnet.  Denne puta går det faktisk ann å ta en liten ettermiddagslur på.

Og ja - selv om det ikke er små barn i huset er det lurt sånn til hverdags å dekke litt av sofaen med et mørkt fleeceteppe.

Det som gjør Elisabethputa så ekstra fin er den sinnrike flettingen langs kanten.

Litt dumt er det at jeg så et flott skap som jeg egentlig har behov for da jeg var innom på Home&Cottage for å kjøpe innerputa. Men jeg får konsentrere meg om alle hyllene i kjelleren 
istedenfor.

6 kommentarer :

  1. Flott pute! Ho dama innerst i veien er flink :)

    SvarSlett
  2. Så flott puta var! Den så god ut :)

    SvarSlett
  3. Den kom virkelig til sin rett der. Elisabethpute, oj oj, kan like det navnet. :-) Ha en flott helg, gjerne på sofaen.

    SvarSlett
  4. Det var ei flott pute, passet veldig godt i den flotte sofaen
    Ikke alltid lurt å innom slike butikker nei. Er stadig noe som frister
    og som en bare må ha.
    Ha ei herlig helg :)

    SvarSlett