Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 16. august 2010

Syv ting om meg selv

Det kom en utfordring fra Silje om å skrive om meg selv.
 1. Jeg startet å blogge etter at jeg fikk en utfordring. Jeg har foreløpig valgt å være anonym, men det kan hende jeg endrer på det i løpet av høsten.
2. Jeg er god på "data", tatt i betraktning alderen. Det er stas når kollegaer på alder med mine barn ber om hjelp. Å blogge har definitivt økt kompetansenivået.
3. Jeg skriver noe hele tiden. For det meste lister over det som skal gjøres  fort og litt senere. Men også slekts-og gårdshistorie, og planteplaner.
4.Jeg hekler grytekluter. Jeg kan bruke symaskin også, og den står framme hele tiden. I det hele så må jeg ha verktøy og materiell (feks maling) tilgjenglig til enhver tid. Vet aldri når jeg får lyst til å krysse av noe på en av listene.
5. Jeg har alltid tatt mye bilder og jeg har laget mange fotoalbum. Digitalkamera er en fantastisk oppfinnelse. Jeg har fått mange ideer til fotografering etter blogglesing, blant annet til å ta bilder veldig nær. Makrolinse er definitivt på ønskelista.
6. Jeg har en flott familie. Min mann som etter 19 år ble min ektemann for 2 år siden. Min sønn på snart 27, som pusset opp leilighet i grått og sort. Og min datter på 25 som akkurat har startet på sin oppussing av rekkehus og møbler, men heldigvis kan dele arbeidet med svigermors drøm.
7. Jeg er veldig sjølhjulpen. Man kan ikke bo på gård hvis ikke. Den eneste traktoren jeg kjører er likevel plenklipperen, og det blir mer og mer plen for hvert år. Det er så vakkert med de store grønne flatene rundt de store bygningene.

                       Jeg stortrives på gården vår. Og det gjør rosene våre også.
Rosen Frau Astrid Spät

Jeg sender utfordringen videre til  Maria med bloggen VillaHilton om å skrive om seg selv. Bloggen hennes er forøvrig vel verdt et besøk for de som ønsker humørfylte betraktninger om hva som skjer når et stort hus skal bygges om og samtidig bebos av en familie på fire (eller hvor mange?).

1 kommentar :