Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 31. januar 2023

Januar

Januar startet som vanlig med nyttårskonsert.  Jeg skrev som vanlig også om slekt. Og fikk blomster fra en stor avis da jeg hadde lett etter noen personer for dem. 

  

Romjulsmiddagen med gode venner ble gjennomført 2.januar.

       
   


Rødt ble byttet ut med blått flere steder i huset. 


Ute var det snø, og jeg fikk plassert musesikre kasser med julepynt i hyllene i kjelleren. Kjelleren er frostfri, men kald om vinteren så det tok sin tid.   

  


Jeg snakket om faget mat og helse på et arrangemnt i Oslo, og et av bildene jeg brukt var et brett med hveteboller. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar