Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 13. desember 2019

11 dager til jul - Lucia

Det dufter safran fra kjøkkenet, og jeg husker at det "kokte" på internett i fjor nettopp om safran. Om det er et nødvendig krydder i lussekatter og om det smaker godt.

Jeg synes det hører med og tenker at de som ikke liker det kan bake noe annet.

For over 30 år siden fant jeg oppskriften på Safrankringler og velger å bake disse.

Resten av dagen skal brukes til siste julegaveinnkjøpene.



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar