Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 20. juni 2019

Seniordag

For første gang i mitt liv har jeg hatt en fridag som arbeidsgiver har betalt fullt ut. På min arbeidsplass er det forhandlet fram noen ekstra dager fra det året man fyller 62.

Jeg hadde drømt om en hagedag, men værvarselet var vått så jeg planla en særdeles nødvendig innerydding. Det ble mindre vått en antatt, men jeg er glad for at jeg fulgte planen. Det har ikke vært så ryddig i skapene på badet på flere år.

Ute bærer Hurdalsrosa preg av regnet, men likevel er den vakker.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar