Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 24. august 2017

Mer feiring

Min første arbeidsdag etter ferien medførte mer feiring og flere gaver.

Jeg hadde ønsket meg flere glass fra Nøstetangen glass, og det fikk jeg. Nøstetangen glass blåser glass etter de gamle modellene fra Nøstetangen glassverk som var i drift på den andre siden av elven i Hokksund midt på 1700-tallet. Les mer på deres nettside:


Ekstra stas for meg som jobber i statsforvaltningen er den gamle norske løven som er gravert inn på hvert glass.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar