Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 17. november 2023

Vaske kakebokser og skrive julegaveliste


Uansett om man bake et slag eller mange, eller som meg skal fylle mange kakebokser, så må kakeboksen være ren før bruk. 

Det er veldig lurt å vaske kakeboksene i god tid, flere dager før de skal brukes. Da er de helt tørre før kakene skal legges oppi. En kald eller fuktig kakeboks vil gjøre at de sprø kakene blir myke.

Dagens andre oppgave er å skrive opp hva som kjøpes av gaver før jul. Familiens yngste har foreløpig to ting på sin liste, hamster og drone, men jeg håper at det kommer flere. Familiens nest yngste har øverst på sin liste: 
                    stort late lys
Jeg måtte tenke meg om jeg forsto at hun mente lys med batteri. Han på 10 år ønsker seg aller mest en hund, men blir glad for andre ting også. 




Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar