Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 16. november 2023

2.innkjøp og planlegge julens bordekkinger

Juleforberedelsenes viktigste innkjøp: alt til kakebakingen, og til rengjøring. Har du sjekket om du har støvsugerposer eller oppvaskmiddel. 

Om du ikke har bestemt deg for hva du skal bake i år, kan du kanskje sette opp lista. Det er flere som setter av en søndag og baker flere slag kaker sammen med venner. 

Å tenke på hvordan man skal dekke bord julaften og andre gjestebud i jula virker sikkert litt tidlig, men fordelen er man får kjøpt lys og servietter i riktig farge. Noen år bruker jeg juleverkstedssøndagen til å lage pynt til bordet. Som i 2013 da jeg sydde små juletrær 







og i 2014 da jeg brettet papirstjerner.

I år skal bordet her være i hvitt og sølv, og jeg har tenkt å gjenbruke de små stoffjuletrærne i søvstoff. 
Så se over duker (kanskje må den vaskes eller strykes) og søk etter bordekking for julen enten på internett eller Pinterest. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar