Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 9. november 2022

Sengevarme

Det var badet ssom fikk grå gardiner. De jeg tok ned var tynne, nesten gjennomsiktige hvite, og de kommer nok opp igjen til våren. 

Da jeg var igamg på badet tok jeg en skikkelig rufs, og byttet ut dobørsten. Det gjør jeg jevnlig, og Bolmen fra IKEA passer i de krukkene jeg har.

Her i huset er soverommene kalde hele vinteren. Vi setter på litt varme på gjesterommene når de skal brukes, men rommene blir aldri varme som i et nytt hus.  Derfor legger jeg elekstriske varmetepper i sengene. Teppene settes på en times tid før sengetid, og slås selvsagt av når vi legger oss. 

Jeg rakk aldri å bli helt ferdig med innervinduer før forkjølelsen rammet, men nå er de på plass og dessuten vasket. 

  
Resten av kvelden blir brukt til å skrive ferdig en fagartikkel. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar