Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








fredag 11. november 2022

Borddekking og kakebokser

Det er litt tidlig å vaske kakebokser, men neste uke blir travel og det er viktig å gjør det i god tid før bakingen starter slik at de får tørke helt. Da stabler jeg de sammen slik at de ikke tar så mye plass.

Årets juleborddekking i spisestua hadde jeg klart for meg rett etter nyttår. Skal for første gang bruke rødt og begynte derfor å samle røde glass allerede i januar.

Jeg skal bruke grønne duker og regner med at det blir hvite lys og hvite nelliker. På årets juleverksted skal jeg lage en ekstra pynt til bordet. 

Jeg benyttet dessuten sola i formiddag til å klippe ned humlene på hver side av trappa. Veggen burde vært vasket, så jeg håper på mer oppholdsvær.

  

Og nå skal jeg på fest. Det er så lenge siden sist - og jeg gleder meg.

1 kommentar :

  1. Hei! Det tegner til å bli spennende oppdekking i julen hos deg :) Det skjer noe rart når jeg prøver å kommentere hos deg. Jeg får bare lov å kommentere som anonym. Når jeg gåt over til googlekontoen min hvor jeg er synlig, blir ditt blogginnlegg borte! Merkelig! Men jeg er altså Jorun i Kvinner & Kultur ( tidligere Brudeblogg)

    SvarSlett