Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 17. desember 2020

Flere rom

 Dagen har vært innholdsrik og anstrengende. Jeg har vært på noen butikker som innebærer bruk av maske, og jeg tåler det ikke. En ting er at det dugger på brillene, men jeg får virkelig pusteproblemer. Av de typene jeg har prøvd, inkludert en dyr i stoff, liker jeg best den formpressa typen beregnet på støvete arbeid. Jeg har ikke sjekket om de fungerer godt nok til dagens formål.

En ting som overrasker meg er at nesten ingen barn bruker maske, selv om de voksne sammen med dem har. 



Det ble lite pynting i dag, men "ny" senger er på plass for barnebarna, og absolutt alle julegavene er i hus og er pakket inn. 



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar