Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 25. november 2020

Kobberkjeler

 Det tar sin tid å polere tretten kobberkjeler og hendene trenger sårt en god håndkrem nå. 



Jeg endelig også tømt spisestuebordet. Jeg har i hele høst ryddet i gamle bilder og papirer. Jeg ble ikke helt ferdig, men det er utfordrende å sortere bilder som ble tatt flere år før jeg ble født. . 


For i morgen skal jeg pynte huset til advent, ikke julepynte som mange gjør nå, men i lilla. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar