Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 13. januar 2020

20.dag jul

Heldigvis er formen bedre. For å pakke bort julen er ingen spøk her.

Det går ganske sakte, men det er helt greit - da blir kassene bedre pakket. Jeg rydder rom for rom. Kassene er godt merket og tilpasset mengden som skal i de.

Hvert år tar jeg bilder i alle rom. Bildene bruker jeg når jeg planlegger den neste. Selv om pynten stort sett settes på sine faste plasser, så hender det et jeg får noen gode ideer.

Litt stolt tillater jeg meg å være. Mye av pynten har jeg laget selv. Og fordi jeg har sittet så mye stille så er jeg nesten ferdig med noe nytt som skal brukes neste jul.


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar