Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 18. desember 2019

6 dager til julaften -nye kroker

I vinduet på badet har dompapene kommet opp.

Normalt har jeg bare kjørt noen tegnestifter helt vilkårlig opp i karmen. (bilde 1 under) Når ville jeg gjøre det skikkelig.

Jeg fant ut antallet fugler og hvor stort området skulle være og markerte på et papir. Det festet jeg til karmen. (Bilde under til h)

Jeg stakk hull i papiret og karmen med en syl
og skrudd inn de aller minste krokene.

Metoden er brukt på flere vinduer, og krokene henger gjennom hele året.


 

 

1 kommentar :

  1. Det ser ut som du er passelig i rute til jul. I dag er det fem dager igjen, og jeg er også passelig i rute synes jeg sjøl. Riktig god jul til deg og dine. :)

    SvarSlett