Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 22. desember 2020

22.desember: Nisser på kjøkkenet

Nissene flytter alltid inn på kjøkkenet en av de siste dagene før jul.  De aller fleste har jeg laget selv, som disse i hjørneskapet. 

I 1990 klipte jeg ut mønster fra Kvinner&Klær. Modellene var laget av Kristin Langvannbråten. Først til jul i 1997 hadde jeg tid til å lage noen, og faktisk i løpet av den jula laget jeg flere. Senere har nissefamilien økt i antall. 

Nå er de fordelt på skapet, vinduskarmen og hylla til pyntehåndkle. 

Jeg har noen hoder og piperenserkropper som ligger klar til å kles på. Kanskje dette er året?


 

  
Alle tekstene i Adventskalender 2020 ble skrevet i januar. 

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar