Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 22. desember 2020

Den siste runden

All bitter erfaring med altfor mye å gjøre de aller siste dagene før jul tilsa en annen løsning. Det ble den store juleplanen. Den grundige julevasken tok jeg i forrige uke. Da var alle overflater tørket for støv og det var lett å sette fram julepynten. 

Fordelen med å være såpass ajour gjorde at jeg kunne bruke formiddagen til å koke en stor porsjon med kyllingsuppe. Det var ønsket av den eldste i familien. 

Derfor ble det kvelden før jeg ble ferdig med runden i huset. Jeg synes det er mye tyngre med sånt når det er mørkt ute. 

Nå er det røde håndklær og matter på bad, gulvet på  vaskerommet er vasket og kontoret mitt er klart for jul.

I morgen er det bare sjarmøretappen som gjenstår. 

  



Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar