Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








mandag 9. desember 2019

15 dager til jul - lagringsplass

Det begynner å nærme seg de siste matinnkjøpene før jul, derfor har jeg ryddet i kjøleskap og frysere. Fryserne har vært stappfulle med alle syltene fram til nå. Det begynner å tømmes, og nå er det faktisk plass til mer baking. Dessuten til kjøttet jeg har stekt i dag. Røkt svinekam og skinkestek skal brukes på julebordene.

Kjøleskapene bar preg av alle deigene som har stått der de siste ukene, og jeg har vasket hyllene og sortert innholdet. Vi har nye kjøleskap som har et helt annerledes hyllesystem enn de gamle. Det har tatt litt tid å venne seg til de nye, selv om jeg i hovedsak forsøkte å plassere alt likt som i de gamle. Men nå har jeg full oversikt igjen.

Den aller viktigste oppgaven i dag er likevel å skrive ferdig teksten på julekortene, og finne de siste bildene. Julekortene skal trykkes på fredag.


 







Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar