Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








tirsdag 10. desember 2019

14 dager til jul - nr 8

Det sto mer baking på planen i dag, og boksene er fylt med krumkaker. Det er boks nr seks, men med kransekakestenger og smultringer det åtte slag. Kranskakestenger hørte tradisjonelt ikke med til julens sju slag småkaker, men her hos oss hører de med.

Dessuten har jeg skjært opp stekene fra i går. jeg veier opp ca 100 g og legger i små plastposer. For at de små posene ikke skal forsvinne ned mellom alt det andre i fryseren samler jeg de i større poser.

 


I kveld var jeg faktisk invitert ut på middag. Flere av de andre hadde jeg ikke snakket med på mange år, så det var hyggelig. Jeg ble forresten veldig glad da jeg kunne velge noe annet enn den typiske julematen. For jeg takker nei til det aller meste som skjer i desember, da foretrekker jeg å bruke tiden hjemme.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar