Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








torsdag 14. november 2019

40 dager til jul - gjester

Egentlig er den 40.dagen før jul allerede over.

Dagen i dag var utelukkende definert til forberedelser til middagen om kvelden. Jeg synes det er hyggelig å lage mat til mange og fylle spisestua. Ikke forstår jeg hvorfor mange må spise julemat på denne tiden av året når det finnes så mye annen god mat.

Selv om jeg stort sett har holdt meg ved kjøkkenbenken i dag så ble det faktisk nesten 6000 skritt,

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar