Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








onsdag 13. november 2019

41 dager til jul - innkjøp

Jeg har laget en handleliste som jeg bruker i juleforberedelsene. Det viktigste på denne delen av den var 40 kg hvetemel, som jeg har kjøpt, og rømme til kling. Jeg er litt usikker på om jeg skal lage kling i år, og har foreløpig stokket litt om å bakerekkefølgen.  Blomster til spisestua ble det iallefall.

Dagen har blitt brukt til rengjøring. Å fylle spisestua med gjester betyr en nødvendig rufs i huset. Ettermiddagen har jeg brukt til forberedelser. Jeg har laget parmesanflarn til fisken og rullet mandelflarn til multeisen.





Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar