Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 4. august 2019

Nytt brudepar

Sist lørdag var vi i bryllup til sønnen og svigerdatteren. Det ble holdt på vakre Hoel gård i Ringsaker.

Strålende sommervær med seremoni på det praktfulle hageanlegget og med middag og fest ute.

Mitt bidrag denne gangen var pynting av middagsbordet som jeg ikke rakk å ta bilde av, men det vet jeg at andre gjorde.  Og kakebordet. Min svigerdatter var helt klar i sin bestilling. Og jeg fikk brukt alle de fat og krukker jeg har. De fleste kakene ble bakt i langpanne og skåret i 4x4 cm store biter. Det var minimuffins, numedalskling jeg hadde rullet sammen og vafler for de som ikke kan spise verken egg, melk eller mel.







Brudeparet var fornøyd, men kakebord tiltrekker nok mest de eldste på festen. Det ser ut til at de under 40 holder seg på dansegulvet.

Trykk på bildet for å se kakene bedre.

3 kommentarer :

  1. Tenker meg at bordet var helt nydelig, og kakebordet det samme. :-) Kjolen ser i alle fall veldig flott ut!

    SvarSlett
  2. Åh,bryllup er så flott! Bare 12 dager igjen her,så blir det bryllup til søskenbarnet mitt.
    Koselig! Da skal jeg ta bildene,så det blir spennende.
    Ha en fin tirsdag.
    Klem C

    SvarSlett
  3. Gratulerer! Du kan å lage det lekkert! Og for en nydelig brud! :)

    SvarSlett