Velkommen

Min bestemor hadde aldri noen flott hage. Vi som bor i det store huset nå forsøker å skape den hagen bestemor kunne hatt. Vi bygger på det var her: en rosa pion, en stor syrin, masse ripsbusker og noen epletrær.



Jeg skriver derfor mye om planter i hagen, men også litt om livet inni huset. Vi overtok hus med tette vegger og tak, men vi har totalrenovert innvendig. Hovedbygningen er fra midten av 1700-tallet og har stort sett sin opprinnelige rominndeling.








søndag 28. juli 2019

Modne rips

Det er egentlig bare å sette igang. Med seks store ripsbusker har jeg innsett at det tar den tiden det tar. I fjor ble det nesten 30 kg. Jeg tror at det kan bli slått i år. Den gode teknikken jeg fikk øvd inn i fjor sitter heldigvis i fingrene.

Det er ikke alt som er helt modent, men jeg skal uansett koke saft og lage gelè  så det spiller ingen rolle.

I år valgte jeg selskap av en lydbok. Da gikk tiden fortere på en måte. Noen lukrativ jobb kan dette umulig være. 4 timer og 46 min brukte jeg på 10 kg.

1 kommentar :

  1. Du kan jo prøve å regne pris på safta/geleén basert på timeforbruk totalt pluss andre ingredienser. Pleier å teste det av og til med strikking. Neppe noen som hadde betalt meg full pris for et par votter, :-D

    SvarSlett